Binnen de doelgroep ‘jong volwassenen’ luistert de laatste mode bijzonder nauw; jongeren beoordelen elkaar in het bijzonder op uiterlijk, rangschikken elkaar tot welke ‘groep’ de ander behoort, maar doen ook inspiratie op bij elkaar. Vooral jonge vrouwen zijn vaak zeer modebewust en pluizen modebladen eindeloos door.
Wordt er een populaire celeb gespot in een bijzondere outfit, of draagt de jonge prins George (GB) een schattig jasje, dan vliegen deze bewuste kledingstukken de winkels uit. Vrouwen zijn meesterlijk in copycat gedrag van hun favoriete celebs.
Man & mode
Jongens, en jong volwassen mannen vinden hippe kleding evenals (jong) vrouwen vaak best belangrijk, maar zijn er toch net even iets minder mee bezig. Jongere mannen volgen de laatste herenmode gewoon door bij hun favoriete winkel langs te gaan/ of kledingwebshop te bezoeken, waar zij trouwe klant zijn en doen daar, ter plekke, hun inspiratie op. Minder dan vrouwen spotten en scannen zij hun omgeving af naar ‘wat de laatste mode’ is. Mannen houden van trendy kleding, maar gaan er dus anders (relaxter over het algemeen) mee om dan vrouwen.
Trendy kleding
Het huidige modebeeld voor ‘jongere mannen’ bestaat vooral uit een sportieve look, gecombineerd met klassieke aspecten. Zo kun je een keurige skinny chino dragen, met daaronder sportschoenen (zoals ‘Vans’ of Nikes bijvoorbeeld), draag er een lekker fluoriserend windjack op en combineer nog wat jeans (zoals een jeansshirt) et voilà; je hebt de huidige look helemaal te pakken.
Sportief & classy; helemaal nu. Vergeet natuurlijk de nodige accessoires niet; die ene zegelring, of brede lederen ceintuur, vergezeld gaande met een baseball cap maken de look helemaal af. Wat jouw look ook wordt; je doet inspiratie op bij jonge hippe herenmode webwinkels, of bij trendsettende warenhuizen als de Bijenkorf.