De heerlijkste ontbijtjes die je helpen met afvallen

Bij afvallen komt er niet alleen een strak sportschema kijken. Een goede voeding is immers net zo belangrijk als bewegen, it’s all about balance! Ontbijt is een van de belangrijkste maaltijden van de dag. Toch skippen we deze maaltijd wel wat sneller. Je hebt bijvoorbeeld geen tijd want je moet op tijd op je werk zijn of je blijft op je vrije dag net iets te lang in bed liggen waardoor je eigenlijk al kan beginnen aan je lunch. Gelukkig is een gezond en lekker ontbijt al snel gemaakt, wij laten zien hoe je dat doet!

Snelle ontbijtjes

Een goede voeding is essentieel. Daarom kunnen we een gezond ontbijt afvallen zeker niet overslaan, hoe moeilijk het soms lijkt! Maar dit hoeft zeker geen hele klus te zijn. Er zijn genoeg heerlijke ontbijtjes die je binnen een handomdraai hebt gemaakt. Als eerste kandidaat hebben we: eieren! Eieren bevatten veel proteïne en zitten vol met belangrijke vitamines en mineralen. Ook vullen eieren sneller en ze geven je een echte boost waardoor je er die dag goed tegenaan kunt! Scrambled eggs met wat tomaatjes of andere groenten is daarom een echte aanrader. Een ander heerlijk ontbijtje om je dag goed mee te beginnen is havermout. Meng de havermout met wat geroosterde perzik en kaneel of met banaan en pindakaas. Het is ontzettend gemakkelijk en snel te bereiden maar ook echt iets om van te genieten!

 

Koolhydraatarme ontbijtjes

Natuurlijk kun je ook afvallen met koolhydraatarme recepten. Een van de meest geliefde ontbijtjes zijn smoothies. Vooral voor de mensen die ‘s ochtends meer moeite hebben met eten is dit de perfecte oplossing. Een heerlijke koolhydraatarme smoothie die je kunt maken is de bosbessen smoothie. Bosbessen hebben ontzettend veel pluspunten. Zo zijn ze gevuld met vitamines en vezels maar ook antioxidanten. Daarnaast werken de bosbessen ook nog eens ontstekingsremmend en cholesterolverlagend. Als je ‘s ochtends echt even wilt genieten is een croissant met roomkaas en gerookte zalm ook zeker een aanrader! Niet alleen is dit ontbijtje ook super snel bereid, maar bevat het ook niet meer dan 4 gram koolhydraten en 13 gram eiwitten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *