hoe afvallen

Afvallen, hoe dan?

Klaar om af te vallen voor de zomer en je bikini body tevoorschijn te toveren? Wij geven je in dit artikel een paar tips zodat jij nog wat extra kunt afvallen voordat de echte zomer begint. Besluit zelf of je klaar bent om af te vallen of dat je hier nog niet goed genoeg voor in je vel zit. Wanneer je helemaal klaar bent om af te vallen: go for it!

Eerste stap

Zet de eerste stap, en begin met kleine veranderingen in je leven. Denk hierbij aan: geen 48+ kaas, geen frisdranken, geen pasta’s, zo weinig mogelijk brood als dat kan. En vervang dingen met vet, door andere dingen. Maak van komkommer, cherry tomaatjes en fruit je beste vriend en laat de chips en chocolade staan.

Is het écht een tien?

Wanneer je toch lekker iets wil eten, moet je dat zeker doen. Maar vraag jezelf af: is wat ik nu ga eten, echt een tien? Is het, het waard dat ik hierdoor langer doe om mijn goals te bereiken? Als je daar mee oké bent, neem lekker dat stukje taart of die andere lekkernij. Denk je, nou eigenlijk niet, dan doe je het niet en zeg je gewoon nee. Helemaal niet erg!

Sporten

Onthoud dat wanneer je gaat afvallen je niet per sé hoeft te beginnen met sporten drie keer in de week. Afvallen is namelijk 80 procent eten en 20 procent sporten. Tuurlijk helpt het mee om te gaan sporten, maar je hoeft er niet gelijk in door te slaan. Je kunt natuurlijk gewoon lekker kiezen om twee keer in de week te sporten zodat je extra beweging krijgt. Maar gezond eten is het allerbelangrijkst!

Maaltijden overslaan

Dit is het domste wat je kunt doen, dus dit raad ik je zeker niet aan. Wanneer je kiest voor iets ongezonds, dan moet je de consequenties maar accepteren. Eet vooral al je maaltijden en dat is minimaal drie per dag.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *